søndag den 24. november 2013

Blogtræf 2014 i Høneballehaven, Samsø

Allerede nu begynder jeg at planlægge blogtræf i 2014. Der er i dag nøjagtig ½ år til det første blogtræf i 2014.
 Det er 3. år i træk, jeg inviterer, så nu kan vi godt kalde det en tradition, endda en hyggelig en af slagsen. Vi ser på haven, snakker og bytter til den store guldmedalje, der bliver også tid til en sandwich og senere kaffe og lagkage. 

billederne er fra 29.6.2013
Det vil glæde os 
at se nye, så vel som "gamle" bloggere her i Høneballehaven. Flere af jer har været her før, jeg håber, I har lyst til at komme igen, og hvis nye har lyst til at være med,  er I lige så velkomne.






Hvis du vil se mange af mine rhododendron blomstre, så er det lørdag d. 24. maj, du skal komme.



Her er et lille udvalg af, hvad du kan være heldig at få at se. Netop på det tidspunkt er der over 100 rhodoer, der blomstrer.

Vil du hellere komme, når roserne blomstrer, ja så har jeg valgt lørdag d. 5. juli, forhåbentlig er vi så over dagen, hvor studenterne springer ud, så der ikke er nogen, der er nødt til at blive hjemme af den grund.




Sidste år havde jeg fornøjelsen af Lene fra bloggen Bedstemors Have to gange. Hvis der er andre, som har lyst til at komme begge gange, er I meget velkomne. 
Giv gerne til kende i kommentarfeltet, om du har lyst til at komme, det er rart at vide, om der også næste år er interesse for sagen. 
I er velkommen til at tage jeres ægtefælle med, og binder jer selvfølgelig ikke til noget. her kan I læse om Ullas kærestetur til Samsø i 2012
Det er en god idé at følges ad nogen stykker, så man kan deles om færgebillet og benzin.
Selve besøget  ca. 70 kr. incl. en sandwich og en øl/vand, samt kaffe og lagkage.


Ses vi?

40 kommentarer:

  1. Ja det gør vi :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Det lyder godt Lene, dig var jeg også ret sikker på :) Du/I er meget velkomne igen.

    SvarSlet
  3. Lysten er der skam, både til at se din have i virkeligheden og møde andre havebloggere i virkeligheden; men det med logistikken kan jeg ikke overskue foreløbig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt Marie, nej det er svært at planlægge så langt frem, men man kan sætte et kryds i kalenderen :) Jeg forventer heller ikke seriøse svar i dag. Jeg har forøvrigt flere røde kornel, så hvis I kommer her, kan I få en med hjem, hvis det har interesse.

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Det lyder meget fristende med endnu et besøg i din dejlige have......em skal lige have det hele til at gå op.......for vi har så småt nogle andre planer-.......men lad os nu se,for nu er det jo blevet en tradition som du skriver.God søndag knus Jette.
    .

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg troede du og Gitte var selvskrevne :) det er klart der er andre ting, der skal nås, men du behøver heller ikke at tage beslutningen endnu. Husk nu at vi har talt om, at du skal tage af sted fra Sjælland og følges med dem derovre fra. Nej det må du selvfølgelig selv om, men det er godt at være nogen stykker til at følges, det ved du alt om.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Du er tidlig ute med neste års hagesesong! :)
    Det er mye å glede seg til, og håper at du får mange besøkende i hagen din!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Jeg er ret sikker på, at jeg var tidligere ude sidste år, det er godt at orientere folk i tide, så de kan planlægge efter det.
      Håber også der kommer mange.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Det lyder rigtig spændende med sådan et blogtræf. Er det for alle der skriver på din blog eller er det mest for dem der også har deres egen blog. Den 24-5 er ikke en af de ledige i min kalender ( fødselsdag i familien ) men det er da dejligt hvis du kan få det gjort til en tradition. Hatten af for gode initiativer.
    God aften her fra nordfyn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Oprindelig var det for dem, der har egen blog, men sidste år kom der kun 2 i maj, så jeg har besluttet, at vi nok klarer, hvis der kommer et par stykker mere. Jeg vil gerne have besøg af nogle fynboer, det har knebet med tilslutning fra den kant, det kunne være godt, hvis I kunne fylde en bil derovre fra.
      God aften sender jeg over vandet til Nordfyn :)

      Slet
  7. Lyder hyggeligt. Håber du får mange besøgende.
    Dejlige billeder, men jeg holder nu mest af dit sidste billede af din søde hund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      ja der kommer forhåbentlig nogen stykker, en skam du ikke er til at lokke, men det ved jeg jo.

      Slet
  8. Datoerne er noteret og så håber vi det lykkes i 2014, vi har lige en konfirmation og lidt, som vi ikke kender dato på endnu. Så er det lige at vælge, rhodoer eller roser, det bliver nok ikke begge. Rhodoer fører lige nu, men igen, familiehøjtider skal jo også passes :)
    knus Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette
      Dejligt du har noteret datoerne, det vil være rigtig skønt, hvis I dukker op. Vi må håbe, det kan komme til at passe med at konfirmationen ikke lige er den dag. Vil meget gerne hilse på dig, det ved du.
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. det lyder hyggeligt.. jeg vil prøve om det ikke kan lade sig gøre :) og måske lokke nogen med.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja lad os håbe, du kan få det til at passe næste år, måske kan vi finde ud af nogen, du kan følges med, som har bil.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth

    Fornuftigt at melde datoer ud allerede nu - så kan man bedre prøve at reservere dagen! En fin tradition er det!

    Må selv tættere på for at se om det kan lade sig gi sig - vi får se!

    Ha en dejlig aften



    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er om at være i god tid med datoerne, så I kan sætte kryds i kalenderen. Håber du får tid til at deltage i traditionen :) men vi tager det stille og roligt 4-5 mdr. endnu.
      Tak i lige måde.

      Slet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth
    Datoerne er noteret, men ved ikke endnu om det kan lade sig gøre. Skønt billede af dig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt Heidi, håber at det kan lykkes, at du kommer herover næste år. Billedet er kun et par år gammelt, og jeg har selvfølgelig ikke forandret mig spor på de år ;)

      Slet
  13. Hvis jeg kan finde nogen at slå mig sammen med, så vil jeg gerne komme. Men det er i regelen dér det kniber, for alene bliver det en lidt halvdyr affære. Synd at det fra Sjællandssiden skal være så dyrt at sejle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg håber det lykkes dig at finde nogen at følges med, du skulle da gerne komme næste år. Jeg har forsøgt at lokke Jette til at tage den vej i stedet for hele vejen til Jylland. Det må du lige hjælpe med at overtale hende til. Ja det er ærgerligt, at det er så dyrt, men mon ikke vi finder ud af det. Det tager jo også en time længere fra Sjælland.

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    Ja, man skal være hurtigt ud med datoer, jeg er også ved at sende breve ud vedr. vores Tøsemesse i April måned.
    Det lyder fristende med alle de rhodoer der blomstrer - og det er flotte billeder du viser både af roser og rhodoer.
    Ikke mindst de sidste 2 billeder er fine.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det skal man nemlig, så det har jeg også været.
      Jeg håber, du en dag tager mod til dig og kommer en tur herover, når rhodoerne er på deres højeste.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    2. Det kunne være spændende. Datoerne er noteret. KH fra Birgit

      Slet
    3. Det lyder godt Birgit, du skal være velkommen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  15. Hej Lisbeth. Tusind tak for invitationen, jeg vil prøve at se om jeg kan komme den 5.juli, for jeg vil så gerne se dine roser i fuldt flor!
    Det er en dejlig tradition, du har startet, de to andre år har været rigtig hyggelige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja lad os håbe, det kan lykkes næste år, du må da over og se mine roser. Måske skal du have Anders med denne gang. Ja det er en rigtig hyggelig tradition.

      Slet
  16. Hej Lisbeth. Tak for invitationen, har inviteret konen med på kærestetur så må vi se, tænker at lade bilen stå i havnen og så tage cykler med over i stedet, nu bor du vel ikke i den fjerneste ende af øen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tony
      Selv tak - lyder som en god idé at invitere konen med på kærestetur. Jeg bor vel ca. 7-8 km fra havnen, så mon ikke I kan klare det, hvis I træner lidt i forvejen :) I er i hvert fald meget velkomne.

      Slet
  17. Datoer noteret - det kunne være skønt at se din have og kombinere besøget med en tur rundt på skønne Samsø. Jeg kunne godt trænge til at nogle nye minder at forbinde Samsø med. Den første og eneste gang, jeg har været der, var i september 2005, hvor jeg fik den ondeste tandpine, man kan forestille sig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt Lotte, du skal være så velkommen. Håber minderne denne gang bliver bedre, for at mindes tandpine er da ikke det sjoveste for ikke at tale om, hvor slemt det må have været.

      Slet
  18. Vi kommer den 24. maj :) Men det ved du jo allerede. Det må være rhodo'ernes tur til at blive beundret i år og desuden kan vi ikke den 5. juli.

    Kan jeg her efterlyse et par stykker, der vil dele (vores) bil med os?

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det ved jeg, og det glæder mig. Ja men så er det jo så nemt, når I ikke kan den 5. juli.
      Ja det må du meget gerne, men hvis Jette og Gitte vil med jer, så har jeg en mere Marianne fra Fredericia, som jeg håber må køre med dem fra Horsens. Vi får se, ellers er der jo også Lene og Jawsen fra Nordjylland, Lene har skrevet, at hun kommer.
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Gitte og Jette kommer ikke den 24. maj, jeg har skrevet lidt med dem om det. Nu har jeg lavet et blogindlæg hvor jeg efterlyser med-passagerer, så må vi lige se.

      Knus

      Slet
  19. Hej Lisbeth grundet al den ombygning vi har gang i , har jeg nok ikke mulighed for at deltage i maj. Men kunne jeg tillade mig at kontakte dig såfremt vi tog en tur i juli/august bare for et kort besøg? Ville så godt se din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Du er altid velkommen, jeg har jo åben have hele sommeren, så vi laver bare en aftale.
      Har du set, at der også er blogtræf d. 5. juli, så er det jo rosentid, lige noget for dig :)

      Slet
  20. Hej , Hvor lyder det dejligt med et haveblogger-træf (o; Jeg er selv have og design blogger og har skrevet et par havebøger.
    Jeg ville ønske at jeg kunne komme, men håber på at få muligheden en anden gang, måske d 5 juli (;
    Jeg vil i hvert fald holde øje her på siden.
    Forårs hilsen fra Dorthe Kvist www.meltdesignstudio.com/blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Du er velkommen til at komme at se min have, gerne 5. juli men har du mulighed en anden dag er du også velkommen i min have.
      Hilsen Lisbeth

      Slet